شیرپوینت آنلاین
فهرست شیرپوینت مجموعه ای از داده ها است که روشی انعطاف پذیر برای سازماندهی اطلاعات به شما و همکارانتان ارائه می دهد. لیست شیرپوینت از جداول در پایگاه داده های سرور SQL یا صفحات گسترده اکسل با ستون ها، فیلدها یا ویژگی ها استفاده می کند. این لیست ها همچنین می توانند شامل یک یا چند فایل پیوست شده باشند.
فهرست ها ایجاد و اشتراک گذاری اطلاعات با هر کسی را در شبکه شما آسان می کند. آنها همچنین همه را با قوانین هوشمند و ویژگی های همکاری هماهنگ می کنند. دارندگان شیرپوینت می توانند لیست های شیرپوینت را بر اساس نیازهای تجاری خاص خود سفارشی کنند.
کاربران میتوانند فهرستهای شیرپوینت را به روشهای مختلفی ایجاد کنند: وارد کردن از صفحهگسترده اکسل، مهاجرت از فهرست شیرپوینت موجود، یا استفاده از قالبهای شیرپوینت موجود. Microsoft SharePoint هشت الگوی فهرست پیش فرض زیر را ارائه می دهد.
- شماره ردیاب
- حضور کارکنان
- برنامه سفر رویدادها
- مدیر دارایی
- ردیاب استخدام
- درخواست سفر
- ردیاب پیشرفت کار
- زمانبندی محتوا
نحوه ایجاد لیست شیرپوینت
1. به مجموعه سایتی که می خواهید لیست را ایجاد کنید بروید.
2.از بالا سمت راست روی نماد «چرخدنده» کلیک کنید و «محتوای سایت» را انتخاب کنید.
3. از صفحه محتویات سایت روی “+ جدید” کلیک کنید
- از صفحه «ایجاد فهرست شیرپوینت»، یکی از گزینههای زیر را انتخاب کنید:
آ. لیست خالی: برای شروع از ابتدا این گزینه را انتخاب کنید. به لیست خود یک نام، توضیحات (اختیاری) بدهید و هر گزینه دیگری را که می خواهید انتخاب کنید. لیست در «فهرستهای من» ذخیره میشود، مگر اینکه یکی از سایتها یا تیمهای شیرپوینت خود را از «ذخیره در» انتخاب کنید، پس از اتمام انتخاب گزینهها، روی «ایجاد» کلیک کنید.
ب. From Excel: این گزینه را برای ایجاد یک لیست بر اساس صفحه گسترده اکسل انتخاب کنید.
ج. از لیست موجود: این گزینه را برای صرفه جویی در زمان و ایجاد یک لیست جدید بر اساس ستون های موجود در لیست شیرپوینت دیگر انتخاب کنید. لیست جدید شما با همان ستون ها شروع می شود اما هیچ داده ای نخواهد داشت.
د. الگوها: یک الگو، مانند «ردیاب مشکل» را انتخاب کنید تا ببینید الگو دارای چه ستونهایی است. سپس میتوانید در میان دادههای نمونه پیمایش کنید تا ببینید چه چیزی باید شامل شود. الگوهای متناسب با نیازهای خاص خود را انتخاب کنید. روی دکمه “استفاده از الگو” کلیک کنید.
- پس از ایجاد لیست، می توانید آن را باز کنید. در صورت نیاز، میتوانید با انتخاب «+» یا «+افزودن ستون» ستونهای جدید اضافه کنید.
- می توانید لیست را با همکاران خود به اشتراک بگذارید. سطح دسترسی آنها را با انتخاب مجوزهای «کنترل کامل، ویرایش یا مشاهده» تعیین کنید.
- می توانید لیست را به یک فایل اکسل صادر کنید.
- در صورت نیاز می توانید لیست را با Power Apps و Power Automate ادغام کنید.
افکار نهایی!
لیست های شیرپوینت یک ویژگی مهم است که به سازماندهی کار شما و ردیابی اطلاعات کلیدی کمک می کند. با Microsoft PowerApps، Microsoft Power Automate و Microsoft Teams یکپارچه شده است که آن را قدرتمندتر می کند. شیرپوینت یک برنامه iOS و Android دارد که به کاربران کمک می کند تا از راه دور در لیست خود کار کنند. با این مراحل ساده می توانید لیست های شیرپوینت را خودتان ایجاد کنید.