توسعه فرم و فرآیند شیرپوینت
در این مقاله تمام تنظیمات موجود در Document Library و Listها را در سایت جدید شیرپوینت خود مشاهده خواهیم کرد.
بیایید آنها را یکی پس از دیگری مرور کنیم.
List name, description and navigation
در اینجا می توانید یک نام، توضیح مختصری از List یا Document Library و انتخابی برای قرار دادن آن ها در راه اندازی quick launch ارائه دهید.
Versioning Settings
فعال کردن versioning settings به شما کمک میکند تا تاریخچه اسناد یا موارد فهرست را ببینید.
ما گزینه های زیر را داریم:
Requires content approval for submitted items:
اگر «yes» را انتخاب کنید، پس از بارگذاری یک item یا Document Library، پس از تأیید در List یا Library قابل مشاهده خواهد بود.
Create a version each time you edit a file in this document library:
می توانید نسخه ها را همانطور که می خواهید در اعداد کامل یا اعشاری فعال کنید.
- Draft Item Security:
اگر item منتشر نشده است یا در انتظار تأیید است، میتوانید از میان گزینههای زیر انتخاب کنید که چه کسی میتواند آن را مشاهده کند. - Require Check Out:
اگر می خواهید زمانی که Document توسط شخصی در حال ویرایش است شخص دیگری آن را ویرایش نکند، می توانید گزینه “yes” را انتخاب کنید.
Advanced Settings
Advanced Settings گزینههای زیادی برای اصلاح Content Type ها دارد.
- Allow management of content types:
اگر “yes” را انتخاب کنید، می توانید Content Type را که Library یا List شما استفاده می کند، مشاهده و تغییر دهید. - Document Template:
میتوانید مکان این Template را به عنوان یک Template پیش فرض برای ایجاد Document Library و List های دیگر ارائه کنید. - Opening Documents in a Browser:
همانطور که از نام آن پیداست، اگر می خواهید document را در یک browser یا یک client application باز کنید، می توانید آن را فعال کنید. - Custom Send to Destination:
می توانید یک نام و URL که این library یا list باید به آن ارجاع دهد را مشخص کنید. - Folders: می توانید به کاربران اجازه دهید پوشه هایی را در Document Library ها یا List های شما ایجاد کنند.
- Search: می توانید گزینه های جستجو را برای یک Document Library و محتویات آن فعال یا غیرفعال کنید.
- Reindex Document Libray:
با کلیک کردن، در crawl بعدی می توانید مطالب را دوباره فهرست کنید. - Site Assets Library:
اگر شخصی یک image یا یک wiki page را آپلود کند، میتوانید این را فعال کنید تا هم تصاویر و هم صفحات در site assets ذخیره شوند. - Quick Edit: اگر یک quick edit را فعال کنید، به شما کمک میکند تا Document Library را به صورت انبوه edit کنید.
- Dialogs: هنگامی که یک فرم جدید را باز می کنید یا یک فرم را ویرایش یا مشاهده می کنید، اگر می خواهید آنها را در یک dialog option جداگانه قرار دهید، می توانید yes را انتخاب کنید.
Validation Settings
در صورتی که بخواهید به کاربر اجازه دهید نوع خاصی از validation را برای هر ارسال document یا item خود ارائه دهد، از validation setting استفاده می شود.
Change Default Column Values
شما می توانید چند ستون داشته باشید که همیشه مقادیر پیش فرض مانند “0” یا “True” و غیره داشته باشند.
Rating Settings
می توانید رتبه بندی Document و List را در قالب ستاره یا لایک فعال کنید.
Audience Targeting Settings
هنگامی که این گزینه را فعال می کنید، ستون جدیدی ایجاد می کند که در آن می توانید permission level را وارد کنید و content query web part مقادیر را از ستون دریافت می کند و داده ها را مطابق با آن نمایش می دهد.
Form Settings
این تنظیمات عمدتاً برای پیکربندی فرمهای InfoPath استفاده میشوند که بعداً در مقالههای آینده به آن خواهیم پرداخت.
Delete this Document Library
Save Document Library as Template
میتوانید Library یا List را بهعنوان یک الگو ذخیره کنید که میتواند مجدداً با همان field ها و همان content type استفاده شود و همچنین اگر محتوایی وارد کنید، میتوان آن را به template نیز اضافه کرد.
Permissions for this document library
اگر نمیخواهید آن را از سایت به ارث ببرید، میتوانید permission هایی را برای document library و unique permission را برای list و library ارائه دهید.
Manage files that have no checked in version
فایلهایی هستند که توسط سایر کاربران بررسی میشوند، بهعنوان admin یا owner میتوانید ownership آن فایلها را در دست بگیرید و documents را بررسی کنید.
Workflow Settings
در اینجا می توانید تمام workflow های ایجاد شده توسط UI، SharePoint Designer و سایر محصولات شخص ثالث مانند Nintex را مشاهده کنید.
Information management policy settings
بهطور پیشفرض، document library ها و listها یک content type پیشفرض مانند document library خواهند داشت، document ها نیز content type ای خواهند بود بهطور مشابه برای custom list ها،آیتم content type خواهد بود، بنابراین میتوان آن را در اینجا در تنظیمات policy تغییر داد.
ا
Enterprise Metadata and Keywords Settings
در اینجا دو نوع تنظیمات داریم.
- Add Enterprise keywords:
با فعال کردن این ویژگی، یک column به library و listهایی اضافه میشود که کاربر میتواند key word ها را برای document ها و موارد مورد جستجو تعریف کند. - Metadata Publishing:
می توانید tag هایی را به items و documents خود اضافه کنید تا در profile خود به عنوان social tags استفاده شوند.
Generate file plan report
اگر file plan report را ایجاد کنید، گزارشی با تمام جزئیات به شرح زیر ایجاد می کند:
Columns
سپس در اینجا column هایی داریم که می توانید ایجاد، اضافه کنید، تغییر دهید، سفارش دهید یا فهرست کنید.
Create Column
Columns Ordering
Indexed Columns
Views
آخرین اما مهمترین، ما میتوانیم بسته به نیاز خود view ها را ایجاد کنیم.