توسعه فرم و فرآیند شیرپوینت
در اینجا نمونه ای از اقلام هزینه ارائه شده توسط کارمندان برای دریافت بازپرداخت و پیگیری وضعیت ارسال گزارش هزینه آنها آورده شده است.
مرحله اول:
لیست “Expenses” را با مجموعه ستون هایی که در زیر ذکر شده است ایجاد کنید.
مرحله دوم:
لیست را با سایر همکاران به اشتراک بگذارید تا با کلیک روی پیوند “Permission for this list” گزارش هزینه را ارسال کنند.
اعضا را به گروههای «Members» با دسترسی Edit اضافه کنید تا کاربران بتوانند هزینهها را ارسال کنند.
برای افزودن اعضای جدید به گروه، روی پیوند «New» و پیوند «Add users to this group» کلیک کنید.
اینجا جایی است که باید کاربران جدیدی را به گروه اضافه کنیم.
مرحله سوم:
با کلیک بر روی “New item” فرم جدیدی نمایش داده می شود و کاربر مجاز است جزئیات مربوط به هزینه ها را ارائه دهد.
New Item Form
هنگامی که لیست آماده شد، مرحله بعدی ایجاد ListView است که شامل هزینه های ارسال شده توسط کاربر وارد شده است.
مرحله چهارم:
به Settings -> Site contents -> Site Pages بروید.
اکنون، همانطور که در زیر نشان داده شده است، “Web Part Page” را ایجاد کنید.
مراحل زیر را برای ایجاد “Web Part Page” با استفاده از Template هایلایت شده دنبال کنید.
مرحله پنجم:
اکنون، در صفحه جدید ایجاد شده، مطابق شکل زیر،List View Web Part خود یعنی “Expenses” را اضافه کنید.
پس از افزودن Web Part، روی فلش رو به پایین در هدر Web Part کلیک کنید تا ListView پیکربندی شود.
ابتدا روی “Edit the current view” کلیک کنید تا لیست فیلدهایی که در Web Part نمایش داده می شود را انتخاب کنید. در “Toolbar Type” گزینه “No Toolbar” را انتخاب کنید.
برای انتخاب لیست فیلدهایی که قرار است نمایش داده شوند، مراحل زیر را دنبال کنید.
اینجا بخش کلیدی است، جایی که Sort و Filter ها وارد می شوند.
اکنون به پایین صفحه تنظیمات ListView رفته و روی «OK» کلیک کنید تا به تنظیمات «Web Part» بازگردید. همچنین، بخشی وجود دارد که با انتخاب فیلد هایلایت شده در زیر، آیتم های لیست طبقه بندی شده بر اساس گروه را نشان می دهد.
در بخش “Appearance” به “Chrome Type” بروید. “None” را انتخاب کنید و روی دکمه “Apply” کلیک کنید.
در نهایت، در تنظیمات Web Part روی «OK» کلیک کنید.
در اینجا خروجی نهایی را مشاهده می کنید.